lørdag 10. november 2012

SDS - vinterlig pynt av tomme glass

Her om dagen klødde det i fingrene etter å være kreativ, og jeg måtte bare lage noe!


Jeg hadde en haug med tomme sviskemosglass til lillebror, så jeg fant ut at jeg skulle tegne litt, 
og samtidig prøve å lage litt ny vinterlig pynt her hjemme.

Det hele kom sammen litt sånn etterhvert, som jo er den aller morsomste måten å lage noe på!


Jeg fant en slump med maling fra lillebror sitt rom, også gikk jeg på konglejakt i hagen mens han sov. 
Etter å ha vasket de tomme glassene og fjernet etiketter, tegnet jeg rundt hele utsiden. 
Litt prikker og streker og annen moro.


Den lykke du søker bak blånende fjell,
kan hende du alltid har eiet den selv.
Arne Paasche Aasen

Jeg fant et gammelt hjerte i en skuff,  og det skrev jeg et lite sitat på. 
Hjertet og konglene puttet jeg i en glasskrukke jeg fant i boden.

Så nå ble det litt nytt på sjenken, og jeg fikk trimmet det kreative genet litt.
Til denne lille SDS, brukte jeg:

  • tomme glass, f eks barnemat eller syltetøy, alt kan brukes! (sviskedrikk på glass har spesielt fin form, bare ta en titt i barnehylla og se)
  • en vannfast tusj
  • en malingsrest og pensel
  • kongler fra hagen
  • et gammelt hjerte (fra Åhlens en gang i tiden)
  • en glasskrukke jeg hadde
  • små muffinsformer for å feste stearinlyset i glasset


Og det beste av alt: Dette kostet meg 0 kr! 
Bortsett fra at jeg fant ut at jeg må investere i kamerastativ, dustete høstmørke...

God lørdagskveld ønskes deg!



1 kommentar:

Tusen takk for at du bruker av din tid og legger igjen noen ord!