onsdag 27. februar 2013

lapp etter lapp etter lapp...


Er i gang med et nytt babyteppe til en liten i familien. Enda vet vi ikke kjønnet helt sikkert, så fargene er litt kjønnsnøytrale. Syns det er fint jeg, alt trenger ikke være rosa eller blått. (og før noen blir veldig stresset her - det er ikke jeg som er gravid)


Teppet skal bli et koselig vognteppe satt sammen av heklede ruter. Oppskriften sier 63 ruter, men jeg hekler med litt tykkere garn og litt større nål, for  mange ruter - det orker jeg ikke!

Oppskriften fant jeg i boken "Helt enkel hekling" av Tove Fevang (ikke sponset), og jeg syntes det var så fint at rutene hadde "blomster" i midten, og ikke bare var helt firkantete.




Perleblomstene hadde sprunget ut så fint mens vi var på vinterferie.
Store og fine nesten velter de utover bordet her.

Fin onsdagskveld! Nesten fredag igjen jo!



1 kommentar:

  1. Dette var helt nydelig - både fargene og mønsteret. Har selv et lignende evighetsprosjekt på gang. Ting tar tid. Kanskje jeg også legger ut bilder en dag. Ønsker deg en fin og kreativ helg :)

    SvarSlett

Tusen takk for at du bruker av din tid og legger igjen noen ord!