lørdag 6. april 2013

en helt vanlig lørdagsmorgen



Småbilene har tatt sin vanlige rundtur på bilteppet i stua, 
nå er de sirlig parkert på oppstillingsplassene utenfor blokkene. 
Der venter de visstnok på Brannmann Sam. 
Han skulle bare slukke noe først, så kommer han...


Lillebrors lekekasse er allerede endevendt på kjøkkengulvet. 
Hvis du lurer på kalkulatoren (for svaksynte?): jeg kommer fra en regnskapsfamilie.
Vognen sperrer for trappen opp. Vi har ikke grind nei (jo, på toppen selvfølgelig).
Sentralstøvsugeren ligger klar til frokosten er fortært, og gulvet har mottatt sitt. 
Helt vanlig.


Blåbær må til. I dag ble det i syltetøyform. 
Jeg øver meg på portrett som er ukens oppgave på fotokurset jeg går på. 
Dette leverte jeg ikke inn, men fint bilde da.



Jeg bestemte meg for å hente esken i boden som rommer alt av pynteting og nips, 
samle sammen alt som står i vinduskarmene rundt omkring, og begynne helt på nytt. 
Kan det være nødvendig med 28 telysestaker fremme i april liksom? 
Fort gjort tenkte jeg. 
Ferdig klokka fem i ettermiddag.


......


I morgen er det min tur til å sove lenge.
Jippi!




2 kommentarer:

  1. Så koselig å lese og se fra en vanlig lørdagsmorgen. Gutten med blåbærtrut er nydelig. Vel..... Litt mye nips rundt om kring her også... Ikke så mange trelysestaker, men nok av annet. I morgen vil jeg og finne en boks og ta vekk noe... D

    SvarSlett
  2. Dette er som tatt ut av vårt hjem og lørdagsmorgner ;)
    Gøy å lese slike innlegg :)
    He he, tror ikke det finnes færre lysestaker her, tør ikke telle engang ;)
    Ha en fin søndag!
    Klem

    SvarSlett

Tusen takk for at du bruker av din tid og legger igjen noen ord!