mandag 8. august 2016

ENTRÈ - interiør før og etter






Blant de mange små (eller ikke så små) prosjektene vi har hatt denne sommerferien, må jeg si at entrèen er ganske høyt oppe på fornøydhetsskalaen.
Med relativt enkle midler, tålmodighet og tid har entrèen vår endelig blitt et hyggelig rom, og ikke bare et gjennomgangsområde uten personlighet og tilknytning til resten av huset.

Dette var også hovedmålet; å få en entrè som hører litt mer sammen med interiøret i resten av huset.
HER kan du selv vurdere om du syns jeg har truffet på moodboardet jeg lagde i forkant.









I utgangspunktet var jeg ikke spesielt fornøyd med gulvet vårt som ligger igjen fra de forrige eierne. Men da hverken pengene eller motivasjonen var tilstede for å bytte det akkurat nå, måtte jeg finne på noe lurt for å få det til å funke. Derfor tilførte jeg flere varme farger og materialer for å underbygge de rød tonene i gulvet. 

Vi la et lyst teppe på gulvet (det er skoforbud på teppet...), og hang vårt fine bilde av Inger Sitter over benken. Masse grønne planter myker fint opp syns jeg.







Kjøpmannsdisken fant jeg etter litt leting på Finn, og den ble pusset og deretter malt i fargen 2856 Warm Blush fra Jotun. Jeg malte med Lady Supreme Finish i glans 15.

 Den hadde et litt merkelig åpent rom i midten hvor det manglet en dør. Vi lagde en kasse av furu hobbyplater som vi malte i samme farge som selve disken, og deretter satte vi den inn i åpningen.
De fine knottene er fra Kremmerhuset.




Slik så disken ut før jeg satte igang.




Jeg har lenge ønsket meg en vegg i kork hvor jeg kan samle fine utklipp, bilder og inspirasjon. I gangen vår er det en perfekt liten veggstump som skjuler garderobe, og denne kledde jeg med kork. Jeg kjøpte kork på rull hos Panduro og limte rett på veggen med sterkt lim.
Nå har vi fått en liten inspirasjonsvegg som jeg blir glad av å gå forbi. Fine farger, postkort og bilder av mine kjære får henge der til glede for oss som går forbi.


Garderoben vår var et evig rot som nå hvertfall er skjult bak et fint forheng.
Jeg sydde en gardin av et billig stoff, og så hang vi opp en opphengsskinne i taket.
HER kan du se noen snapshots fra underveis i prosessen.

Her kommer et par før bilder:




Det ble et langt innlegg dette, men det kan forhåpentligvis inspirere noen til å se at det ofte ikke skal så mye til for å endre uttrykket totalt.

Da er det på tide for meg å begynne å tenke på interiør på heltid igjen, tilbake på jobb i dag!

----






1 kommentar:

Tusen takk for at du bruker av din tid og legger igjen noen ord!