lørdag 13. januar 2018

Islykt og slapp lørdag






Jeg fikk så lyst til å lage en islykt forrige helg, og den ble veldig koselig og fin!
Det var enklere enn jeg trodde, og nå som det er så kaldt her hos oss, så står den faktisk enda.
Jeg la litt granbar i vannet før det frøs, noe som ble veldig fint syns jeg.

Lillebrors fine lyslykt får også stå på verandaen med lys i hver kveld.

Jeg har et noe ambivalent forhold til vinteren. Jeg syns den er vakker og fin å se på. Lyset, solnedgangene og den hvite snøen gir mange fine scener og bilder. Jeg liker å gå rolige turer på ski og jeg liker å få roser i kinnene.
Men jeg liker ikke å fryse når jeg venter på toget, eller å bære meg skakk til barnehage og skole hver eneste dag. Jag liker heller ikke at det er mørkt når jeg drar om morgenen og mørkt før jeg kommer meg hjem igjen. Jeg liker heller ikke at det er helt umulig å få tatt bilder i hverdagene.

Men før vi vet ordet av det er vinteren over. Eller, det håper jeg hvertfall.
Allerede nesten halvveis i januar, og korte februar ligger og venter på oss.



Imens er det viktig å gjøre hyggelige vinterting. Ake med gutta mine og gi mat til småfuglene.
Tenne stearinlys og spise god mat.

Eller som denne dagen; gjøre absolutt ingenting. Vært på et besøk, sett litt på tv og slappet av.
Jeg var så trøtt og sliten da jeg våknet, at det føltes som jeg egentlig trengte en god natts søvn... Jeg burde legge meg tidlig i dag, men det er jo så koselig med lørdagskveld, så jeg blir sikkert sittende oppe mye lenger enn jeg egentlig trenger.




Nå tenner jeg lys i lyktene mine, og spiser sushi med gutta.

God lørdagskveld!





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du bruker av din tid og legger igjen noen ord!