tirsdag 1. mai 2018

En kald 1. mai i drivhuset





Jeg var SÅ klar for vår og utetid i hagen i dag, og fem grader og SNØ var ikke akkurat det jeg hadde sett for meg... Det gikk over til regn utover formiddagen, men det var skikkelig surt. Jeg lot imidlertid ikke det stoppe meg, og har tilbragt stort sett hele dagen utendørs.

Bilen var smekkfull med potter og kar, hyller, espalier og redskaper som jeg hentet fra min snille kollega i går, og bilen måtte tømmes i dag. Jeg har satt litt på plass inne i drivhuset, blant annet hyllen, masse potter og to kjempefine regissørstoler! Veldig morsomt å se at det begynner å bli litt liv der inne. Gressløken ser ut som den trives veldig godt, og har allerede fått knopper. Dillen hadde vi igjen etter gårsdagens middag, så den satte jeg like så greit ut. Det er mulig det er for kaldt, men det vil tiden vise.




Paprikaplantene har fått litt større plass å boltre seg på, jeg håper de overlever den lille flytteaksjonen. Agurkplantene måtte jeg ta inn fra drivhuset igjen. Jeg tror ikke de er så veldig glad i nesten null grader...
Plantehjørnet mitt inne begynner virkelig å fylle seg opp nå. Jeg sådde også litt hagesalat i dag, det blir spennende å se hva som kommer opp av den. Salat har jeg nemlig aldri fått til før.

Jeg skal ut å reise igjen denne uken, til Budapest, så det blir streng beskjed om å vanne til de som er igjen hjemme. Det er vel stort sett Lillebror som tar på seg det ansvaret, da han er den som er mest interessert.







1 kommentar:

Tusen takk for at du bruker av din tid og legger igjen noen ord!