lørdag 20. mai 2017

Grønn hage






Jeg er så glad i min flinke hage som bare klarer seg selv!
Denne våren har jeg ikke hatt tid, ork, lyst eller energi til å ta ordentlig tak i det som skjer utenfor terrassen, men i dag fikk jeg i det minste luket litt og beveget meg ut for å sjekke ståa. Og jeg ble litt lei meg for at jeg ikke hadde gjort det tidligere, da rotebedet mitt ved terrassen var fullt av tulipaner og perleblomster, men nesten alle avblomstret...

Men allikevel; hagen bare ordner seg! Det gror fint til på steder jeg syns det har vært litt bart, og blomstene jeg kjøpte på planteloppis i fjor har spredd seg så fint. Rabarbraen kommer også opp, og det samme gjør bringebær, markjordbær og hagejordbær.






Så nå må jeg kanskje passe litt mer på fremover, så skal du se at det blir stell på hagen i år og!

Inne har vi sådd sukkererter, agurk og tomater, og de må plantes om og få litt mer plass. Kanskje det blir tid til det i morgen.







I morgen er det planteloppis her i Fetsund, og dit har vi tenkt oss en tur. Det blir gøy!
Ellers har vi nådd en milepæl i dag, men det kan jeg fortelle om i morgen ;)






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du bruker av din tid og legger igjen noen ord!