tirsdag 4. desember 2012

Juletrær SDS

Min samling med juletrær er ferdig!

Trærne skal få stå fremme på gullfatet mitt når vi kommer litt nærmere jul, 
kanskje sammen med litt granbar og noen lys.
Jeg måtte jo selvfølgelig teste hvordan det hele ble, 
så disse bildene er fra en litt mørk ettermiddag da jeg prøvepyntet litt ;) 

Noen kongler, stjerner og bjeller, og det ble skikkelig julestemning på sjenken!


Trærne er enkle og morsomme å lage, aller først lager du kremmerhus av A4-ark. 
Litt forskjellig høyde på kremmerhusene er lurt for å få en fin helhet.

Når det er gjort, er det bare å dekorere med det man måtte ønske.

 

Jeg valgte meg noen hovedfarger; gull, sølv, sort og hvitt,
og holdt meg til dem for å skape en helhet.




Ideen til trærne hentet jeg litt her og der, men hovedsakelig fra denne bloggen
i tillegg improviserte jeg litt underveis. 

Det hvite treet er brettet av et vanlig A4- ark fra denne oppskriften.
Treet med avispapir hentet jeg herfra.

----------
Et par tips om du har lyst til å prøve:
Start på toppen med dekoren, da kan du bare skjære av den nederste delen av 
kremmerhuset om du skulle gå tom for dekor.
Jeg malte noen av kremmerhusene mine sorte for å få litt variasjon, det hadde 
sikkert også blitt superkult med knallrøde kremmerhus med dekor på.
----------

SÅ - der var mine juletrær, kjenner at det skal bli koselig å begynne å pynte litt nå snart :)

Ha en finfin tirsdagskveld!



2 kommentarer:

  1. Inspirerende og flott. Dette skal jeg prøve meg på. Takk for at du deler :-)

    SvarSlett
  2. Rååååstilige trær :) Denne ideen skal lagres!
    Så flink og kreativt du er altså!

    Ha en fin dag!
    Klem

    SvarSlett

Tusen takk for at du bruker av din tid og legger igjen noen ord!